Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2024-12-25

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Kto przywdzieje Złotą Maskę?

2018-03-13 14:45:00 slaskie.pl 4407


Teatr Polski w Bielsku-Białej i Teatr Lalek Banialuka otrzymały nominacje do Nagród Teatralnych "Złote Maski"

foto: SN

W obecnej – 50 edycji do Złotej Maski kandydują przedstawienia premierowe zrealizowane w teatrach województwa śląskiego w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 roku.

Przedstawienia oceniane były w bieżącej edycji w dziewięciu kategoriach. Nagroda za przedstawienie roku oraz przedstawienie roku dla dzieci ma charakter honorowy. W pozostałych kategoriach nagrody mają charakter pieniężny i wynoszą 4 tys. zł każda. Złote Maski fundowane są z budżetu Województwa Śląskiego.

Nazwiska laureatów poznamy na uroczystości organizowanej wspólnie z Województwem Opolskim, które także przyznaje Złote Maski wg własnego regulaminu. Gala wręczenia nagród odbędzie się 26 marca 2018 r. o godz. 17.00 w Operze Śląskiej w Bytomiu.

Nominowani do Nagród Teatralnych Złote Maski w województwie śląskim za rok 2017

 

Kategoria PRZEDSTAWIENIE ROKU

- „Król Maciuś Pierwszy” na motywach powieści Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,
-„Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w inscenizacji Michała Znanieckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu,
- „Terror” Ferdinanda von Schiracha w reżyserii Roberta Talarczyka w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,

Kategoria SPEKTAKL DLA MŁODYCH WIDZÓW

- „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren w reżyserii Jerzego Jana Połońskiego w Teatrze Miejskim w Gliwicach,
- „Król Maciuś Pierwszy” na motywach powieści Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,
- „Pamięć Rutki” Michała Kmiecika w reżyserii Justyny Łagowskiej w Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie,
'

Kategoria AKTORSTWO – ROLA KOBIECA

- Anita Jańcia za rolę Wandy Rutkiewicz w spektaklu „Wanda” Wiesławy Sujkowskiej w reżyserii Marii Sadowskiej i Joanny Grabowieckiej w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej,
- Ewa Kutynia za role w spektaklu „Conrad” Ingmara Villqista w reżyserii autora w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
- Marta Marzęcka-Wiśniewska za rolę Evelyn w spektaklu „Jabłko” Verna Thiessena w reżyserii Artura Barcisia w Teatrze Żelaznym w Katowicach,

Kategoria AKTORSTWO – ROLA MĘSKA

-Bartłomiej Błaszczyński za role w spektaklu „Słowo o Jakóbie Szeli” Brunona Jasieńskiego w reżyserii Michała Kmiecika, za rolę Ostapa Bendera w spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady oraz za rolę Hansa Bieglera w spektaklu „Terror” Ferdinanda von Schiracha w reżyserii Roberta Talarczyka w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
- Bartosz Budny, Michał Karczewski i Rafał Pietrzak za role w spektaklu „Rokcy Babloa” Teatru Alatyr; spektakl wyprodukował Teatr Rozrywki w Chorzowie - nagroda dla laureata 7. Edycji Obserwatorium Artystycznego Entree,
- Mateusz Znaniecki za rolę Hipolita Worobjaninowa w spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady oraz za rolę w spektaklu „Korfanty. Hotel Brześć i inne piosenki” autorstwa i w reżyserii Przemysława Wojcieszka w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,

Kategoria ROLA W TEATRACH LALKOWYCH

- Mateusz Barta za rolę w spektaklu „Król Maciuś Pierwszy” na motywach powieści Janusza Korczaka w reżyserii Konrada Dworakowskiego oraz za rolę w spektaklu „Buratino” na motywach „Złotego kluczyka” Aleksego Tołstoja w reżyserii Mariana Pecko w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,
- Dawid Kobiela za rolę Jędrka w spektaklu „Babcia na jabłoni” Miry Lobe w reżyserii Arkadiusza Klucznika w Śląskim Teatrze Lalki i Aktora Ateneum w Katowicach,
- Włodzimierz Pohl za rolę w spektaklu „Smacznego, proszę Wilka!” autorstwa i w reżyserii Marty Guśniowskiej w Teatrze Lalek Banialuka im. J. Zitzmana w Bielsku-Białej,

Kategoria AKTORSTWO - ROLA WOKALNO-AKTORSKA

- Andrzej Lampert za rolę Romea w spektaklu operowym „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w inscenizacji Michała Znanieckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu,
- Ewa Majcherczyk za rolę Julii w spektaklu operowym „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w inscenizacji Michała Znanieckiego w Operze Śląskiej w Bytomiu,
- Maria Meyer za rolę Normy Swanson w spektaklu „Bulwar Zachodzącego Słońca” Andrew Lloyda Webbera, Dona Blacka i Christophera Hamptona w reżyserii Michała Znanieckiego w Teatrze Rozrywki w Chorzowie,

Kategoria REŻYSERIA

- Artur Barciś za reżyserię spektaklu „Jabłko” Verna Thiessena w Teatrze Żelaznym w Katowicach,
- Robert Talarczyk za reżyserię spektaklu „Terror” Ferdinanda von Schiracha w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
- Michał Znaniecki za reżyserię spektaklu operowego „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w Operze Śląskiej w Bytomiu, a także za reżyserię spektaklu „Bulwar Zachodzącego Słońca” Andrew Lloyda Webbera, Dona Blacka i Christophera Hamptona w Teatrze Rozrywki w Chorzowie,

Kategoria SCENOGRAFIA

- Ilona Binarsch za scenografię do spektaklu „Wanda” Wiesławy Sujkowskiej w reżyserii Marii Sadowskiej i Joanny Grabowieckiej w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej,
- Luigi Scoglio za scenografię do spektaklu operowego „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda w Operze Śląskiej w Bytomiu, a także za scenografię do spektaklu „Bulwar Zachodzącego Słońca” Andrew Lloyda Webbera, Dona Blacka i Christophera Hamptona w Teatrze Rozrywki w Chorzowie,
- Anna Tomczyńska i Nikołaj Kolada za scenografię do spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,

Kategoria NAGRODA SPECJALNA

- Marcin Herich za reżyserię spektaklu „Próby do Leara” oraz za osiągnięcia artystyczne Teatru A Part i Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych A Part,
- Jakub Lewandowski za choreografię do spektaklu „Dwanaście krzeseł” Ilii Ilfa i Jewgienija Pietrowa w reżyserii Nikołaja Kolady w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,
- Teatr Żelazny w Katowicach za działalność artystyczną, ze szczególnym uwzględnieniem spektaklu „Jabłko” Verna Thiessena.

 


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Komedia „Nikt nie jest doskonały”
    2018-01-29

    Komedia „Nikt nie jest doskonały”

    Komedia „Nikt nie jest doskonały” S. Williamsa będzie grana 10 marca 2018 o godz. 19:30 w ...

    Jarmark przed Ratuszem
    2024-12-11

    Jarmark przed Ratuszem

    W weekend 13-15 grudnia w Bielsku-Białej odbędzie się siedemnasta edycja Świąt na Starówce

    Modrzejewski tymczasowo
    2024-12-09

    Modrzejewski tymczasowo

    Eksponaty Muzeum Literatury im. Władysława Reymonta, utworzonego przed laty przez śp. Tade...

      Popularne Artykuły


      Światła do jazdy dziennej: Przepisy i wymogi prawne
      2024-12-19

      Światła do jazdy dziennej: Przepisy i wymogi prawne

      Wprowadzenie do użytku świateł do jazdy dziennej (DRL) było ważnym krokiem w kierunku zwię...

      Zakończyły się warsztaty nauki jazdy na łyżwach w V krokach. Kolejny kurs już w styczniu
      2024-12-21

      Zakończyły się warsztaty nauki jazdy na łyżwach w V krokach. Kolejny kurs już w styczniu

      Zakończyły się warsztaty nauki jazdy na łyżwach w V krokach. Kolejny kurs już w styczniu

      Autorzy fałszywego alarmu bombowego w rękach policji
      2024-12-21

      Autorzy fałszywego alarmu bombowego w rękach policji

      Ewakuowano ponad 60 osób z Domu dla Bezdomnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Polic...

      Super-Nowa

      ul.Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO