2020-06-04 09:26:51 Bielsko-Biała 8273
Nowy odcinek liczący około 400 m pozwoli na łatwiejszy przejazd ze Starego Bielska i od Mazańcowic Aleją gen. Władysława Andersa do węzła na Hulance. Budowa łącznika odbywa się poza istniejącymi drogami i nie przysparza większych kłopotów kierowcom. Jednokierunkowy łącznik będzie się rozpoczynał przed tzw. zielonym tunelem, gdzie pojawi się możliwość zjazdu z obwodnicy zachodniej, a zakończy się wlotem w ul. Piastowską, którą będzie się można dostać do samego ronda. Droga będzie miała jedną jezdnię o szerokości 5 m i chodnik dla pieszych, zostanie też oświetlona.
Aby można było pokonywać spore wzniesienie, koniecznie jest wybudowanie 18-metrowego muru oporowego pomiędzy nową drogą a Aleją gen. Władysława Andersa. Nowa ulica posiadać będzie tzw. przekrój półuliczny, z jezdnią jednokierunkową o szerokości 5 m oraz chodnikiem dla pieszych o szerokości 2 m (szerokość liczono bez krawężników i obrzeży). Nawierzchnia jezdni wykonana będzie z mieszanki mineralno-asfaltowej, natomiast chodnik i zjazdy posiadać będą nawierzchnię z kostki brukowej betonowej.
Zakres prowadzonej obecnie inwestycji obejmuje roboty rozbiórkowe i przygotowawcze, budowę sieci oświetlenia ulicznego i odwodnienia drogi, stworzenie elementów inżynierskich; umocnienie skarp, budowę przepustu; zabezpieczenie, przebudowę lub rozbiórkę i ponowne wbudowanie - kolidujących sieci uzbrojenia terenu na całym terenie oraz budowę elementów dodatkowych, jak zjazdy i zieleńce.
Aleja gen. Władysława Andresa to droga dwujezdniowa o 4 pasach ruchu, łącząca południowe i północne rejony Bielska-Białej. Ulica Piastowska posiada pojedynczą jezdnię i stanowi połączenie ronda Hulanka z centrum Bielska-Białej po stronie wschodniej. Obie ulice przecinają się na dwóch poziomach i nie mają bezpośredniego połączenia. Przejazd pojazdów pomiędzy nimi odbywa się obecnie poprzez lokalne ulice – Jana III Sobieskiego i Emilii Plater, które są wąskie i strome, o niewielkiej przepustowości. Drugą możliwością przejazdu jest dojazd do ulicy Babiogórskiej, zawrócenie na węźle i powrót Aleją gen. Władysława Andresa do ronda Hulanka. Istotną kwestią jest również brak tras objazdowych dla tej alei na wypadek konieczności awaryjnego zamknięcia tuneli pod rondem Hulanka lub Zielonego Tunelu. Z tych powodów Miejski Zarząd Dróg podjął decyzję o budowie łącznika alei oraz ul. Piastowskiej.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl