2021-11-03 15:32:39 Artykuł Partnera 8452
Crossovery zdominowały światowy rynek samochodowy. Przez lata po cichu, powoli, ale skutecznie zdobywały udział w rynku. Popyt konsumencki stopniowo przesunął się w kierunku paliwooszczędnych SUV-ów, które stały się alternatywą dla minivanów i kombi. Ale czy zakup crossovera jest rzeczywiście tak samo opłacalny, jak zakup samochodu osobowego lub dostawczego? Sprawdź ranking crossover i dowiedz się, dlaczego crossover jest lepszy od innych samochodów, które tracą na popularności.
Istnieje wiele pojazdów typu crossover, które po zakupie trudno jest sprzedać, gdy już się nimi pojedzie. Ranking crossover oparty jest na średniej cenie w segmencie rynku wtórnego. Zanim przejdziemy do listy aut, chcielibyśmy powiedzieć, że dotyczy ona konkretnej daty, czyli dnia dzisiejszego. W ciągu sześciu miesięcy to się zmieni, ponieważ samochody stają się przestarzałe, produkowane są nowe SUV-y, które chcą zająć miejsce na liście.
Co wpływa na siłę nabywczą samochodu na rynku wtórnym w pierwszej kolejności:
Kiedy samochód jest ponownie wyceniany, w grę wchodzą dwa czynniki. Są to: wysoka cena nowego samochodu w stosunku do innych cen samochodów tej samej kategorii oraz wartość dodana właściciela samochodu, który chce go sprzedać po wyższej cenie.
Dla tych, którzy chcą kupić samochód na rynku wtórnym, status producenta zawsze był i będzie ważny. A także kraj pochodzenia samochodu i jego jakość premium.
Naturalnie, najmniej wyposażone samochody cieszą się najmniejszym popytem. Podobnie jest w przypadku wersji samochodu z napędem na jedną oś w stosunku do wersji z napędem na wszystkie koła. Skrzynia biegów jest niewielkim czynnikiem. W dawnych czasach kupujący boi się zrobotyzowanych skrzyń biegów, wariatorów i silników benzynowych o małej pojemności skokowej i z doładowaniem. Dotyczy to również silników o dużej mocy.
Ranking crossover: Samochody skierowane do wąskiej grupy docelowej są z reguły interesujące tylko dla niej. I raczej trudno jest znaleźć takich nabywców na rynku wtórnym.
Nissan Pathfinder ostatniej generacji — fatalny design w stosunku do poprzedniego modelu;
Nissan Patrol obecnej generacji — stracił swoją brutalność;
Mini Countryman poprzedniej generacji — wąska grupa docelowa;
Audi Q7 pierwszej generacji — bardzo mocny silnik wysokoprężny;
Volvo XC90 poprzedniej generacji — drogie w porównaniu z innymi w tej samej klasie;
BMW X3 drugiej generacji (F25) z silnikiem wysokoprężnym 3.0 - odstrasza pakietem;
BMW X5 drugiej generacji — bardzo mocny silnik benzynowy;
Chevrolet Tahoe trzeciej generacji — specyficzna grupa docelowa;
Lexus RX450h trzeciej generacji — akumulatory mają ograniczoną żywotność;
Kia Mohave poprzednia generacja — po prostu bardzo słaby sprzedawca.
Oczywiście, wielu entuzjastów motoryzacji nie lubi tych wysokich pojazdów, uważając, że nie mają one zbyt dużej przewagi nad samochodami osobowymi. Ale niezależnie od tego, co mówią krytycy, którzy lubią tylko samochody osobowe, oraz osoby odrzucające crossovery i SUV-y, nadal jest wiele powodów, aby kupić crossovera.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl