Najlepiej sprzedający się SUV w segmencie premium to model szwedzkiego producenta - Volvo XC60, Od momentu pojawienia się na rynku, zdecydowanie wiedzie prym i zbiera pozytywne opinie. Naszpikowany systemami bezpieczeństwa, z których kilka opisanych zostało poniżej.
System WHIPS chroni pasażerów w przypadku uderzenia w tył samochodu. Nie tylko konfrontacje czołowe i boczne mogę narazić na szwank nasze zdrowie, ale też sytuacje, w których najedzie na nas ktoś jadący bezpośrednio za nami.
W zależności od kąta uderzenia oraz prędkości, z którą poruszał się pojazd jadący za nami, system WHIPS potrafi odpowiednio „zareagować” i zabezpieczyć podróżujących przed poważnymi obrażeniami. Szczególnie narażone są w takich przypadkach kręgi szyjne oraz kręgosłup. Na Whiplash Protection System składają się pochłaniające energię oparcia, zagłówki i siedziska.
System działa w taki sposób, że w momencie uderzenia następuje natychmiastowe, automatyczne odchylenie oparć foteli do tyłu oraz przesunięcie siedzisk w dół. Dzięki temu pochłaniana jest energia, która w samochodach bez tego systemu ląduje bezpośrednio na plecach i kręgach szyjnych, co może mieć niezwykle poważne skutki.
Jeden z najczęściej chwalonych przez klientów systemów, jednocześnie chyba najczęściej „zatrudniany” do wsparcia kierowców, to BLIS – Blind Spot Information System. Wykrywanie pojazdów na sąsiednich pasach ruchu to rozwiązanie mające bardzo pozytywny wpływ na ograniczanie liczby potencjalnych stłuczek, jak też i poważniejszych wypadków (szczególnie przy dużych prędkościach).
Przy wykorzystaniu kamer oraz radarów kierowca zyskuje dodatkowe wsparcie, tak potrzebne zarówno w natężonym ruchu, ale też i w mniej zakorkowanych sytuacjach – niesprzyjających z innych powodów, np. intensywny deszcz, czyli warunki znacznie ograniczonej widoczności.
Jeśli jakiś samochód znajdzie się w martwym polu, to w lusterku bocznym zaświeci się ostrzegawcza lampka, dzięki czemu kierowca ma więcej czasu na reakcję i może uniknąć ryzykownego manewru. System na dobre zadomowił się we wszystkich modelach Volvo, szczególnie w Volvo XC60.
Aby w sposób bardzo jednoznaczny zasygnalizować jak ważne dla Volvo są aspekty związane z bezpieczeństwem, zdecydowano, że od 2020 roku wszystkie samochody opuszczające fabryki szwedzkiego producenta będą miały ogranicznik prędkości do 180 km/h. Prowadzone są też badania nad technologiami inteligentnej kontroli prędkości, które w przyszłości mogłyby automatycznie ograniczać prędkość samochodu, gdy ten zbliża się od obszaru szkoły lub szpitala. Ograniczenie ryzyka jest priorytetem w zakresie ratowania życia na drodze. Tak więc nie tylko bierne systemy bezpieczeństwa, ale też unikanie wypadków, czyli systemy czynne.
Nieuwaga, zmęczenie czy roztargnienie kierowców, to tylko niektóre z przyczyn wypadków z udziałem pieszych. Powodem może być również brak uwagi i pośpiech pieszych w chwili przekraczania jezdni (zarówno na pasach jak i poza nimi). Z obu perspektyw – zarówno kierującego jak i pieszego – system wykrywający osoby znajdujące się przed maską samochodu jest niezwykle istotny. Volvo wprowadziło ten system w swoich samochodach w roku 2010, tak więc przez ponad dekadę kamery i radary uratowały z pewnością wiele żyć. System informuje o obecności pieszego, a jeśli kierowcy nie zdąży zareagować, to auto zostanie wyhamowane automatycznie.
Cały szereg nowości związanych z radarami i czujnikami wykrywającymi pieszych i inne obiekty na drodze można znaleźć w najnowszym modelu Volvo EX90.
Sprawdź wynajem długoterminowy dla firm.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl