2016-10-31 09:35:00 UM Bielsko-Biała 3124
W nocy z poniedziałku na wtorek rozpocznie się przerwa zimowa Systemu Bezobsługowych Wypożyczalni Rowerów w Bielsku-Białej.
W nocy z poniedziałku na wtorek rozpocznie się przerwa zimowa Systemu Bezobsługowych Wypożyczalni Rowerów w Bielsku-Białej. Rowery będą systematycznie zabierane ze stacji już od poniedziałku. Jest to więc dobra okazja do podsumowania działalności BBbike w 2016 roku.
Przypomnijmy, że sezon 2016 rozpoczął się 1 kwietnia. Od tego dnia ilość nowych przystąpień do systemu BBbike stopniowo rosła i na koniec października 2016 wynosi niemal 3,5 tys. użytkowników.
W tej liczbie prawie 25% rejestracji przypadło na rok 2016:
- w kwietniu do systemu przystąpiło około 200 użytkowników;
- w maju, czerwcu i lipcu dokonano po 150 rejestracji miesięcznie;
- w sierpniu zanotowano 100 rejestracji;
- we wrześniu i październiku do systemu zapisało się w sumie 100 użytkowników.
Rowery były wypożyczane niemal 20 tys. razy. Miesięczna średnia liczba wypożyczeń wyniosła około 2,7 tys.:
- kwiecień – 2500 wypożyczeń;
- maj – 3100 wypożyczeń;
- czerwiec – 3500 wypożyczeń;
- lipiec – 3100 wypożyczeń;
- sierpień – 2800 wypożyczeń;
- wrzesień – 2500 wypożyczeń;
- październik – 1200 wypożyczeń.
Najpopularniejszymi stacjami były:
- plac Ratuszowy; plac Mickiewicza; Łagodna/Złote Łany w zakresie wypożyczeń. Na każdej z tych stacji zarejestrowano około 2 tys. wypożyczeń;
- plac Ratuszowy i plac Mickiewicza i plac św. Mikołaja to najpopularniejsze stacje zwrotów – około 3 tys. zwrotów na każdej z nich.
Najpopularniejsze trasy to:
- Starostwo Powiatowe - Dworzec PKS (700 przejazdów),
- Łagodna/Złote Łany - plac Ratuszowy (700 przejazdów),
- plac Ratuszowy - plac Mickiewicza (600 przejazdów),
- plac Mickiewicza - plac Ratuszowy (600 przejazdów).
Dane statystyczne stanowią potwierdzenie obserwacji serwisantów systemu - stacje umiejscowione na wzniesieniach są popularne jako miejsca wypożyczeń w celu zjazdu w kierunku stacji położonych niżej, zwłaszcza zlokalizowanych w okolicach śródmieścia.
Konsultanci infolinii podkreślali, że użytkownicy, wykazując duże zaangażowanie reagowali na zauważone problemy, wnosili uwagi i zgłaszali sytuacje problemowe.