2022-11-03 08:34:07 Art Partnera 940
Będąc właścicielem firmy lub managerem często musisz podejmować wiele decyzji w krótkim czasie. Natłok problemów sprawia, że nie wszystkie z nich są optymalne. Stąd zdarza się, że działania marketingowe, które są podejmowane, nie przynoszą rewelacyjnych efektów, na które zasługuje Twoja firma. Poniżej znajdziesz 3 porady, które pomogą lepiej je zaplanować.
Zanim przejdziesz do fazy realizacji, zweryfikuj, czy Twój pomysł jest zbieżny ze strategią firmy. Nie pomijaj fazy analizy i nie podejmuj zbyt szybkich, impulsywnych decyzji. Skorzystaj z pomocy doradcy marketingowego, który potrafi podejść do problemu na chłodno, bez emocjonalnego zaangażowania.
Na poziomie strategicznym oceń, czy wdrożenie pomysłu w życie wspiera cele strategiczne. Marketing ma za zadanie wspomagać realizację celów, w sposób bezpośredni lub pośredni. Analiza w tym kontekście pomaga w podjęciu decyzji, które pomysły powinny być realizowane w ogóle lub w pierwszej kolejności. Należy unikać chaotycznych działań wynikających z potrzeb chwili, które niekoniecznie są odpowiednie z perspektywy realizacji długoterminowych planów.
Dokonaj oceny działania przez pryzmat opłacalności. Zanim przejdziesz do fazy implementacji, musisz oszacować, jakich przychodów się spodziewasz oraz jakie koszty poniesiesz. Prowadzenie działań marketingowych bez wcześniejszego przygotowania analitycznego często kończy się tzw. przepaleniem budżetu marketingowego. Aby uniknąć marnotrawienia budżetu reklamowego, należy właściwie przygotować się do prowadzenia działań. Przed zleceniem tworzenia strony internetowej lub kampanii reklamowej ustal, czego oczekujesz i czy oczekiwany wynik jest realny do osiągnięcia. Określ też mierniki sukcesu oraz okres ich oceny. To pomoże w lepszej orientacji, na jaki wynik idziesz. Aby coś poprawić, musisz wiedzieć, gdzie jest pole do optymalizacji.
W przypadku działań marketingowych, szczególnie wymagających zaangażowania budżetu, np. kampanii PPC zaleca się uruchomienie kampanii małym kosztem, następnie jej optymalizację, a dopiero później skalowanie w pełnym wymiarze. Dzięki temu unikniesz kosztownych błędów, gdy wysoki koszt poniesiony na kampanię nie zwróci się w postaci przychodów ze sprzedaży. Brak straty to też pozytywna informacja. Jeśli kampania nie przynosi rezultatów, nie ma sensu w nią dalej ślepo inwestować. Warto się zatrzymać i zastanowić się, dlaczego coś nie działa. Być może warto wybrać w to miejsce inne, bardziej skuteczne działanie.
Powyższe porady, jak i wiele innych, mogą przyczynić się do wzrostu efektywności działań firmy. Dlatego warto zaufać sprawdzonemu doradcy w zakresie marketingu. W firmie pro-digi.marketing, polskiej agencji konsultingowej, korzystamy z 17 lat doświadczeń zdobytych na rynku telekomunikacyjnym, bankowym, ubezpieczeniowym i tworzenia rozwiązań IT. Diagnozujemy i rozwiązujemy złożone problemy wynikające z potrzeb i wyzwań Klienta. Elastycznie tworzymy zespół ekspercki w zakresie, który jest potrzebny, aby dostarczyć rozwiązanie szyte na miarę. Zapraszamy do współpracy.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl