2023-10-11 08:42:32 art partnera 655
Nowoczesny świat pokazuje, że aby nadążyć nad stale rozwijającym się rynkiem, firmy muszą stale poszukiwać nowych możliwości zdobycia przewagi nad konkurencją. Czym jest nowoczesny merchandising? Podpowiadamy w tekscie.
Merchandising to pojęcie, którego jeszcze kilkanaście lat temu nie znała większość przedsiębiorców. Dziś jest to jedno z najważniejszych narzędzi, dzięki któremu można wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, a tym samym zwiększyć dochody firmy. Czym dokładnie jest merchandising oraz w jaki sposób wykorzystuje się go w przedsiębiorstwie? Merchandising to słowo, które pochodzi z łacińskiego ‘’mercari’’, które oznacza handlować. W języku angielskim źródło zawarte jest w słowie merchandise, które znaczy towar oraz sprzedawać, towarować.
Merchandising to działania mające na celu zwiększenie sprzedaży poprzez odpowiednie zarządzanie przestrzenią handlową i prezentację produktów. Istnieją dwie koncepcje merchandisingu: szeroka, związana z planowaniem i zarządzaniem przedsiębiorstwami handlowymi, oraz wąska, dotycząca technik wpływających na zachowania konsumentów. Merchandising obejmuje m.in. ekspozycję produktów, zarządzanie ruchem klientów i budowanie atrakcyjnej atmosfery. Siedem praw dobrej sprzedaży to odpowiednie miejsce, czas, marka, sposób, warunki, cena i ilość produkt.
Celem merchandisingu jest m.in. zachęcanie klientów do odwiedzania sklepu, informowanie o nowościach, budowanie lojalności i wizerunku firmy. Merchandising producenta to metoda aktywizacji sprzedaży poprzez dobraną ekspozycję i lokalizację produktów oraz szkolenie personelu. Chodzi tu o umiejętne wykorzystanie przestrzeni sklepowej, tak by towary były atrakcyjnie wyeksponowane i łatwo dostępne dla klientów. Działania te mają na celu przyciągnięcie uwagi kupujących i stworzenie pozytywnego pierwszego wrażenia, które zachęci do dokonania zakupu. Agencja merchandisingowa ma również za zadanie poprawę jakości obsługi klienta, zwiększając ich satysfakcję i budując lojalność. Kluczowym zadaniem jest efektywne wykorzystanie zasobów - czasu, przestrzeni i pieniędzy - poprzez strategiczne planowanie i zarządzanie ekspozycją produktów. Podejmowane działania powinny być zgodne z marką i jej przekazem, a także odpowiadać na oczekiwania i potrzeby klientów, tak aby cały proces zakupu był jak najbardziej satysfakcjonujący.
Merchandising możemy podzielić na trzy główne typy:
Merchandising jakościowy - koncentruje się na zapewnieniu dostępności produktów i poprawie widoczności ekspozycji poprzez jej rozszerzenie, ułożenie towaru w odpowiednich miejscach w sklepie i dbałość o estetykę.
Merchandising ilościowy - polega na zapewnieniu dostępności asortymentu na półkach. Kluczowa jest troska o to, by klient zawsze znalazł interesujący go produkt na półce.
Merchandising mobilny - polega na dbaniu o odpowiednią ekspozycję produktów i prowadzeniu działań promocyjnych w sposób mobilny. Może to obejmować różnego rodzaju przebudowy, bieżące uzupełnianie etykiet produktów.
Skuteczny merchandising w sklepie, markecie czy galerii nie jest łatwym zadaniem i nie może być wykonywane przez przypadkowe osoby, dlatego warto postawić na profesjonalny zespół merchandisingowy wyposażony w niezbędne narzędzia pracy oraz zindywidualizowane podejście do zadań realizowanych na rzecz naszych Klientów.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl