2015-10-06 09:00:00 Daria Mierzwa / ZUS Oddział w Bielsku-Białej 2221
Na co zwrócić uwagę w informacji o stanie swojego konta w ZUS? Co przyniesie elektroniczne zwolnienie lekarskie? Jak poruszać się po własnym profilu na Platformie Usług Elektronicznych? – na te i wiele innych pytań każdy ubezpieczony uzyska informacje podczas „Dni Ubezpieczonego” w ZUS, które potrwają od 7 do 9 października.
„Dni Ubezpieczonego” to organizowana już od kilku lat akcja informacyjno-edukacyjna, skierowana do największej grupy klientów ZUS, czyli osób ubezpieczonych. Spośród wszystkich grup klientów Zakładu, ubezpieczeni dysponują, niestety, najmniejszą wiedzą o systemie ubezpieczeń społecznych, o swoich prawach, ale i obowiązkach. Wynika to z faktu bardzo sporadycznego kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
– Ubezpieczeni, najczęściej osoby na etatach, czy umowach zleceniu nie mają i nie widzą powodów do bieżącego kontaktu z ZUS – mówi Ewa Kosowska, dyrektor departamentu ubezpieczeń i składek w centrali ZUS i dodaje: Nie interesują się ubezpieczeniami społecznymi dopóki nie muszą skorzystać z jakiegoś świadczenia. Często odwiedzają też Zakład dopiero w chwili, gdy dowiadują się, że nie mają odprowadzanych składek. W ramach „Dni Ubezpieczonego” chcemy uświadomić naszych klientów, że ubezpieczenia społeczne to rzecz w ich życiu bardzo istotna i warto monitorować choćby stan swojego konta w ZUS.
Tegoroczne „Dni Ubezpieczonego” nawiązują do wysyłanej w minione wakacje do 20 mln osób „Informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS”. Kolejnymi tematami trzydniowej akcji są: e-zwolnienie lekarskie i konto na Platformie Usług Elektronicznych. E-zwolnienie będzie obecne w naszej codzienności już od 1 stycznia 2016 r., warto, więc wiedzieć, z czym dla każdego z nas wiąże się jego wprowadzenie. Konto na PUE pomaga zaś na bieżąco kontrolować stan naszych finansów w ZUS oraz to czy pracodawca odprowadza za nas składki.
W ramach akcji informacyjno-edukacyjnej bielszczanie będą mogli zasięgnąć informacji poza murami ZUS. W dniu 8 października w godzinach 9:00-17:00 na Placu Bolesława Chrobrego będzie rozstawiony punkt promujący Platformę Usług Elektronicznych.
Platforma Usług Elektronicznych udostępnia on-line dane zapisane na kontach w ZUS, daje możliwość łatwego przesyłania drogą elektroniczną różnego typu pism i wniosków płatnikom składek – dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych. Tą drogą można również umówić się na wizytę w ZUS oraz zasięgnąć informacji w Centrum Obsługi Telefonicznej.
Ponadto Sale Obsługi Klienta przy ul. Krasińskiego 34 oraz ul. Traugutta 2 będą czynne do godziny 9:00-17:00
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl