2023-02-25 18:35:59 Art Partnera 2047
Co powinieneś zrobić, aby witryna wyprzedziła konkurencję i zajęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?
Prowadzisz salon kosmetyczny, jesteś hydraulikiem, mechanikiem, księgową, a może oferujesz inne usługi? Koniecznie powinieneś mieć stronę WWW, na której jest opisana Twoja oferta. Samo jej istnienie to jednak nie wszystko – potencjalnie zainteresowani powinni w jakiś sposób natrafić na tę witrynę. Czy strony usługowe potrzebują SEO (Search Engine Optimization)? Czy warto postawić na pozycjonowanie stron internetowych w Google i pozyskiwanie ruchu z tej wyszukiwarki? Czy można zrobić to samemu bez agencji reklamowej?
Prawdopodobnie kiedyś Ci się przytrafiło, że nagle potrzebowałeś skorzystać z określonej usługi, np. holowania, oferty ślusarza czy mechanika, ale nie miałeś żadnego zapisanego kontaktu, więc w pierwszym kroku skorzystałeś z wyszukiwarki Google i zadzwoniłeś do jednej z firm, które zajmują wysokie pozycje na dane zapytanie.
Na takiej samej zasadzie możesz pozyskiwać zapytania dla Twojej działalności – i to pozyskiwać nie tylko takich klientów, którzy szukają oferty lokalnych firm. Jak najbardziej możesz docierać ze swoimi propozycjami do odbiorców z całej Polski. Dlaczego piszemy wyłącznie o Google? Z tego względu, że to właśnie ta wyszukiwarka ma w Polsce powyżej 95 proc. udziału w rynku. Biorąc pod uwagę, że liczba internautów wynosi obecnie w naszym kraju ok. 29 mln, to z Google korzysta ponad 25 mln Polaków. Wielu z nich może się stać Twoimi klientami, ale najpierw musisz jakoś do nich dotrzeć. Sposobem na to jest SEO. Co powinieneś zrobić, aby witryna wyprzedziła konkurencję i zajęła wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania?
Masz już witrynę, na której opisałeś swoją ofertę? Czas zoptymalizować ją pod wymagania algorytmu Google. To kluczowy krok, jeśli chcesz, aby witryna zaczęła zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy, które najlepiej opisują Twój biznes. Oto, co powinieneś zrobić:
Wybierz słowa kluczowe – ustalenie zapytań, które wysyłają do Google zainteresowani Twoją ofertą, to krok kluczowy. Potrzebujesz tych fraz, aby wykorzystać je w witrynie. Do ich ustalenia możesz zastosować narzędzia, takie jak planer słów kluczowych Google Ads, Senuto, Semstorm i inne.
Zoptymalizuj treści – ustalone frazy powinny się znaleźć na Twojej stronie m.in. w poszczególnych opisach, wpisach blogowych i w tekstach ofertowych. Najważniejsze słowo kluczowe dla danej treści wykorzystaj w tytule SEO strony (tag title w sekcji ), w opisie (tag description). Niech pojawi się nagłówku H1, ale również w pozostałym contencie danej podstrony.
Zoptymalizuj zdjęcia – grafika jest bardzo ważnym elementem na stronie. Za jej pomocą możesz zwrócić uwagę internauty. Pamiętaj, aby w nazwie pliku wykorzystać najważniejsze dla Ciebie słowo kluczowe, np. suknia-wieczorowa-kasia.jpg. Frazy rozdziel łącznikiem, a nie spacjami czy podkreślnikami. Pamiętaj o wypełnieniu tagu alt, tj. opisu tego, co znajduje się na zdjęciu. W nim również uwzględnij słowo kluczowe. Optymalizacja zdjęć ma kluczowe znaczenie m.in. w branżach, w których decyduje wygląd – internauci często szukają przez Google Grafika np. usług odzieżowych.
Włącz certyfikat SSL – szyfrowane połączenie na stronie to konieczność i jednocześnie krok w stronę dbałości o bezpieczeństwo użytkowników. Dzięki certyfikatowi dane, które są przesyłane pomiędzy stroną a urządzeniem internauty, nie mogą być zmienione ani przejęte. Z tego rozwiązania korzysta blisko 80 proc. stron na świecie i Ty również powinieneś się na nie zdecydować. To jeden z czynników rankingowych Google.
Optymalizacja pod Core Web Vitals – to kolejny wymóg, który wprowadzono w algorytmie wyszukiwarki. To 3 wskaźniki, które dotyczą m.in. użyteczności strony i szybkości ładowania. Twoja witryna powinna osiągać takie wyniki pod tym względem, które sugeruje Google. Ile one wynoszą w przypadku Twojej strony? To możesz sprawdzić za pomocą narzędzia PageSpeed Insights.
Odpowiednie zoptymalizowanie strony internetowej ma ogromny wpływ na jej widoczność w wyszukiwarkach. Chcesz by pozycjonowane przez Ciebie frazy kluczowe znalazły się w TOP10 Google? Audyt SEO, przeprowadzony samodzielnie dzięki checklisty SEO na pewno Ci w tym pomoże! Skoro już zdajesz sobie sprawę, jak bardzo ważna jest optymalizacja – jak oceniłbyś stan swojej strony internetowej? Oferowana checklista SEO ułatwi Ci analizę kondycji witryny oraz pokaże, jakie kroki należy podjąć, aby strona była dobrze postrzegana – zarówno przez wyszukiwarki, jak i internautów. Dzięki niej przeprowadzisz samodzielnie audyt seo.
Artykuł powstał przy współpracy z Seopilot.pl
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl