2021-05-27 13:43:49 Artykuł Partnera 1585
Każdy klient, korzystający z Twoich usług, przechodzi ścieżkę, na którą składają się różne punkty styku z marką. Jeśli wyniesie z tej podróży pozytywne doświadczenia, będzie chciał wrócić do Twojego sklepu ponownie, a ponadto poleci Cię innym konsumentom. Dlatego tak istotna jest analiza i ciągła optymalizacja customer journey. Dowiedz się, jak powinna wyglądać idealna ścieżka klienta!
Customer journey to zestaw interakcji i doświadczeń, z którymi konsument ma do czynienia podczas korzystania z usług danej marki. Mapa podróży klienta odpowie między innymi na takie pytania jak:
W obecnych czasach przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z wagi customer journey. Zainteresowanie tym tematem na rynku wciąż rośnie, ponieważ przyjęcie perspektywy konsumenta stało się warunkiem sukcesu. Dziś atrakcyjne ceny to za mało, żeby zdobyć przewagę nad konkurencją – potrzebujesz przede wszystkim procesu, który zapewni Twojemu klientowi pozytywne doświadczenia.
Jak czytamy na blogu digitalmarketing.pl, analizując podróż klienta, należy zweryfikować takie czynniki jak:
Warunkiem stworzenia idealnej mapy customer journey jest uwzględnienie kluczowych wskaźników efektywności działania. Odpowiedz więc sobie na pytania o:
Dzięki powyższym KPI-om stworzysz raport dotyczący zachowań Twoich klientów. Ich analiza pozwoli Ci zoptymalizować mapę, tak aby podróż dostarczała konsumentom jak najlepszych doznań. Zagwarantujesz sobie w ten sposób ich lojalność i ciągłe powroty.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl