2025-04-10 09:20:54 Art Partnera 175
Po nowelizacji przepisów 1 stycznia 2022 r. wielu przedsiębiorców zostało zobligowanych do posiadania terminala płatniczego. Ponadto przez zmianę nastawienia do zawierania transakcji i wzrost popularności płatności bezgotówkowych wśród klientów na terminal płatniczy decydują się również te podmioty, dla których jest to dobrowolne.
W ostatnich latach grupa Polaków preferujących płatności bezgotówkowe nieustannie rośnie. Jak pokazuje raport wykonany dla PolCard from Fiserv tylko 18% osób nie korzysta z płatności bezgotówkowych w ogóle lub korzysta z nich bardzo rzadko, natomiast 75% wybiera je regularnie. Wiedzę tę warto wykorzystać do rozwoju biznesu, zwłaszcza że pierwszy terminal do firmy może być darmowy. Jak go otrzymać?
Żeby móc korzystać z terminala bezpłatnie, firma powinna przystąpić do Programu Polska Bezgotówkowa. Jest on rozwiązaniem powstałym z inicjatywy Ministerstwa Rozwoju, Związku Banków Polskich i agentów rozliczeniowych. Jego celem jest rozpowszechnianie płatności bezgotówkowych. Udział w Programie jest dla przedsiębiorcy bezpłatny — dostaje darmowy terminal płatniczy na rok lub do momentu przekroczenia 100 tys. zł obrotu na urządzeniu. Z tej możliwości mogą skorzystać ci, którzy w ostatnim roku nie mieli terminala płatniczego.
Najważniejszym warunkiem, jaki musi spełnić firma, jest brak terminala w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Natomiast sama procedura przystąpienia do Programu jest szybka i prosta. Wystarczy wejść na stronę https://www.polcard.pl/zamow-terminal/ i wypełnić krótki formularz. W ramach Programu firma otrzymuje 1 terminal płatniczy. W związku z instalacją terminala płatniczego przedsiębiorca również nie ponosi żadnych kosztów.
Podjęcie decyzji o instalacji terminala płatniczego może rzutować na dalszy rozwój firmy. Klienci wolą płatności bezgotówkowe, a możliwość finalizacji transakcji przy użyciu karty bądź telefonu może rzutować na wybór miejsca, w którym dokonają zakupu. Konsumenci są coraz bardziej wymagający i cenią sobie wygodę, a duża konkurencyjność w różnych branżach wymusza podążanie za trendami.
Nie jest to jedyna zaleta. Terminale płatnicze mogą być zintegrowane z kasą fiskalną lub systemem kasowym. Przez brak konieczności wyliczania gotówki i wydawania reszty kolejka będzie przesuwać się sprawniej, co wpłynie na zadowolenie klienta i zwiększa szansę na ponowne zakupy. Dzięki terminalom zmniejsza się ryzyko błędów kasowych, co przekłada się na zadowolenia klienta i komfort pracy kasjera.
Oprócz tego, że terminal płatniczy pozwoli na akceptację płatności bezgotówkowych, może pomóc w rozszerzeniu oferty. Dla przedsiębiorcy będzie to dodatkowe źródło dochodów, a dla klientów wygoda dzięki możliwości zakupu usług w jednym miejscu. Do wartych uwagi usług zalicza się np. doładowanie telefonów, cashback, czy wpłata gotówki na kartę. Popularnością cieszą się także karty przedpłacone.
Terminale płatnicze doskonale wpisują się w aktualne trendy i potrzeby klientów. Przystępując do Programu Polska Bezgotówkowa, można bez ponoszenia kosztów sprawdzić, jak bardzo udostępnienie płatności bezgotówkowych może wpłynąć na dochody firmy i satysfakcję kupujących. Dla maksymalizacji zysków warto rozważyć wprowadzenie do oferty usług, które pozwolą na dodatkowy zarobek z prowizji.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl