2021-05-31 11:05:12 Artykuł Partnera 2658
Dropshipping staje się coraz popularniejszym modelem dla sklepów internetowych. Właściciel takiego sklepu nie musi martwić się o pakowanie towaru i wysyłanie go do klientów, a co najważniejsze nie musi w ciemno wydawać sporej kwoty na zatowarowanie magazynu. Jednak, żeby sklep dropshippingowy dobrze się rozwijał należy solidnie przemyśleć wybór odpowiedniej hurtowni. Zatem na jakie aspekty warto zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy?
Zacząć należy od doboru asortymentu, który chcemy sprzedawać i wybrać jedną hurtownię, która będzie posiadała wszystkie oferowane przez nas produkty. Warto przy tym sprawdzić czy towary danego dostawcy są dobrej jakości, zaoszczędzi nam to czasu, pieniędzy i nerwów przy ewentualnych reklamacjach. Najważniejszym parametrem przy zawieraniu umowy z dostawcą będzie oczywiście cena. Zazwyczaj hurtownicy przesyłają z góry określony cennik dla sklepów dropshippingowych, jednak czasem możemy wynegocjować parę procent dodatkowego rabatu. Jak wiadomo klienta przyciąga głównie cena, więc musimy zadbać, by nasze produkty były cenowo równie atrakcyjne, jak te oferowane przez naszą konkurencję. Jeśli więc wynegocjujemy lepsze warunki z dostawcą, tym większą marżę możemy uzyskać ze sprzedaży. Drugim ważnym aspektem przy wyborze hurtowni jest opłata za usługę pakowania i wysyłki towaru. Prawie wszystkie hurtownie działające w dropie pobierają od swoich klientów taką opłatę, uzasadniając ją kosztami opakowań, taśmy, oraz czasu pracy pracownika. Czasami jednak możemy postarać się o jej zmniejszenie lub nawet o całkowite zwolnienie z takiej opłaty, dzięki dużej ilości zamówień. Opłaty te zazwyczaj nie są wysokie i rekompensują się z marżą, jednak warto zawalczyć o każdy grosz, który może zostać w naszej kieszeni. Kolejną kwestią jest forma rozliczenia za zamówione towary. Zazwyczaj jest to kwestia dogadania się z dostawcą, możemy rozliczać się tygodniowo, miesięcznie lub nawet co każde zamówienie, jednak ta ostatni opcja staje się uciążliwa w miarę jak nasz sklep zaczyna się rozrastać i spływa coraz więcej zamówień. Ważnym parametrem, który tak na prawdę mamy zagwarantowany przez polskie prawo, są reklamacje i zwroty towarów. Jako że sklep dropshippingowy to zazwyczaj sklep internetowy, mamy prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od zakupu. Warto jednak upewnić się, że w naszej umowie z dostawcą nie ma jakiegoś obejścia tego przepisu.
Przy wyborze hurtowni, oprócz zwracania uwagi na warunki finansowe i ogólną obsługę, bardzo ważną kwestią do omówienia pozostaje wgrywanie oferty hurtowni do naszego sklepu. Zazwyczaj hurtownie posiadają pliki ze swoją bazą towarową, którą łatwo możemy wgrać do oprogramowania, na którym działa nasz sklep. Taka możliwość znacząco przyspieszy nam rozpoczęcie sprzedaży, oszczędzając czas na ręczne wklepywanie nazw, opisów, cen zakupu i innych ważnych informacji o oferowanych przez nas produktach. Każdy sklep dropshippingowy potrzebuje oprogramowania, na którym będzie funkcjonował. Takie oprogramowanie daje nam możliwość oprawy graficznej naszego sklepu, dodawania produktów poprzez wspomnianą wcześniej integrację oraz zbierania zamówień od naszych klientów i tworzenia raportów sprzedaży. Możemy również ustawić w nich automatyczne wiadomości do kupujących informujące o statusie ich zamówieni, a także wystawiać dokumenty sprzedaży w postaci faktur czy paragonów. CStore to jedno z najlepszych oprogramowań jeśli chodzi o obsługę sklepów dropshippingowych. Oprócz wymienionych funkcji, posiada także bardzo dużą bazę integracji z hurtowniami, dzięki czemu na pewno znajdziemy w nim dostawcę sprzedawanych przez nas produktów, a przeniesienie bazy towarowej z hurtowni do naszego sklepu odbędzie się w ciągu paru minut. Dzięki takiemu rozwiązaniu, otwarcie i obsługa sklepu internetowego staje się dziecinnie proste.
Listę hurtowni z którym CStore może się zintegrować znajdziesz na stronie www.cstore.pl/funkcje-i-mozliwosci/hurtownie-dropshipping
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl