2023-02-22 15:33:19 Art Partnera 935
Franczyza w małym mieście to doskonały pomysł na biznes. Jak w każdej działalności gospodarczej, trzeba się w jej przypadku liczyć z określonymi kosztami. To dlatego warto na początek opracować dobry biznesplan.
Jaki sklep otworzyć w małym mieście? Warto porównać ze sobą oferty kilku sieci, jeśli chodzi o podstawowe kategorie kosztów, a więc opłaty startowe i bieżące. W ten sposób można łatwo się przekonać, czy biznes w mniejszej miejscowości będzie opłacalny.
Poszczególne sieci franczyzowe w małym mieście mogą w różny sposób ustalać opłaty ponoszone przez franczyzobiorców na start. Zwykle opłatą objęte są tzw. pakiety franczyzowe obejmujące know-how oraz podręczniki prowadzenia sklepu w formie papierowej, koncesje i licencje, a także część wyposażenia i towarów sklepowych. W zależności od franczyzodawcy koszt opłat startowych znajduje się w przedziale od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Opłaty bieżące to najważniejsza kategoria kosztów franczyzy. Gdy realizuje się pomysł na biznes w małym mieście, należą do nich opłaty za media i najem sklepu oraz wydatki na płace pracowników i podatki. Trzeba również pamiętać o prowizji wypłacanej franczyzodawcy. W zależności od sieci franczyzowej oraz rodzaju biznesu może ona wynosić od kilku do kilkudziesięciu procent. To dlatego warto dokładnie przestudiować umowę franczyzową, zanim zdecyduje się, jaki sklep otworzyć w małym mieście.
Jaki sklep otworzyć w małym mieście? Doskonałe warunki, jeśli chodzi o koszty prowadzenia biznesu, zapewnia franczyza Żabka. Choć przedsiębiorca, który zdecyduje się realizować jej pomysł na biznes w małym mieście, standardowo pokrywa koszty zatrudnienia pracowników, ZUS-u, prowizji za płatności realizowane kartą,( opłaty licencyjne) i straty towarowe, to nie musi się jednocześnie martwić wieloma innymi kategoriami kosztów.
Przykładowo franczyza Żabka pokrywa bowiem zryczałtowana opłata za media ponoszona przez franczyzobiorców oraz najmu lokalu, w którym prowadzi się sklep franczyzy w małym mieście. Ta sieć zapewnia również wyposażenie i umeblowanie oraz obsługę logistyczną swoich placówek, a na start wymaga niskiego wkładu własnego w wysokości zaledwie około 5 tysięcy złotych. Nie trzeba zatem wydawać wszystkich oszczędności, by otworzyć sklep, który zapewni przychody już w pierwszych miesiącach prowadzenia działalności gospodarczej.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl