2022-09-06 10:19:32 Artykuł Partnera 2288
Kryzys oznacza konieczność zaciskania pasa nie tylko w przypadku osób prywatnych, ale również firm, które muszą stawić czoła rosnącym rachunkom i kosztom działalności, a także mniejszej liczbie klientów. Dlatego też, warto poznać najpopularniejsze sposoby oszczędzania pieniędzy w firmie w czasach kryzysu. Mamy dla Ciebie 5 wskazówek!
Gdy sytuacja jest unormowana, a koniunktura sprzyja, przedsiębiorcy są nieco bardziej rozrzutni. Częściej decydują się na rozbudowane pakiety i droższe oprogramowanie, a także mniej uważnie wczytują się w umowy z kontrahentami. W kryzysie, gdy liczy się każda złotówka, przychodzi czas na to, aby sprawdzić, na co idą firmowe pieniądze każdego miesiąca. Może istnieje możliwość renegocjacji cen lub zawarcia nowej umowy na lepszych warunkach? Być może uda się również wybrać tańsze pakiety usług (np. telefon i Internet) zachowując oczekiwaną funkcjonalność? W przypadku konta w banku warto przejrzeć ranking kont firmowych i wybrać najtańsze konto. Dobrym rozwiązaniem może być także zmiana płatnego oprogramowania na darmowe, o ile to możliwe.
Rozrzutność przy sprzyjającej koniunkturze objawia się także tym, że przedsiębiorcy decydują się na usługi oraz udogodnienia, które generują dodatkowe koszty, ale nie są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy. Tutaj dobrym przykładem może być bardzo drogi leasing na samochód służbowy. Być może lepszą opcją będzie wybór nieco mniej reprezentacyjnego auta, ale w korzystniejszej cenie leasingu? Dotyczy to również płatnych programów oraz aplikacji, które mają ułatwić przedsiębiorcy prowadzenie firmy. Być może istnieją jednak tańsze lub bezpłatne zamienniki, które przy odrobinę większym wkładzie czasu okażą się wystarczające?
W dobie kryzysu wiele firm musi niestety zamykać stanowiska pracy, ponieważ koszty zatrudnienia okazują się zwyczajnie zbyt wysokie. W takich sytuacjach warto rozważyć outsourcing, czyli delegowanie niektórych zadań zewnętrznej firmie, która wykona określoną pracę za odpowiednią opłatą. Najbardziej powszechnym przykładem jest księgowość. Korzystanie z usług firm księgowych na zasadzie outsourcingu jest dużo tańsze niż zatrudnianie księgowego lub księgowej na cały etat. Możesz także wybrać księgowość online: https://www.niepoddawajsie.pl/jaki-program-do-ksiegowosci/ W tym przypadku istnieje opcja samodzielnego prowadzenia księgowości ale i zlecenie jej fachowcom z danej firmy.
Przedsiębiorcy w dobrej sytuacji ekonomicznej chętnie wydają pieniądze na nowy sprzęt do firmy, ponieważ w ten sposób można wygenerować dodatkowe koszty, które będzie można uwzględnić w rozliczeniu finansowym. W dobie kryzysu należy jednak gruntownie rozważyć, czy jest sens kupowania nowego i drogiego sprzętu. Być może lepszym rozwiązaniem będzie sprzęt używany, który wcale nie musi być gorszy, a okaże się nawet kilkukrotnie tańszy? Dotyczy do elektroniki, mebli biurowych, jak również innych elementów wyposażenia biura.
Jeśli zatrudniasz pracowników i nie chcesz rezygnować z ich usług, a jednocześnie musisz ciąć koszty zatrudnienia, dobrym pomysłem może być zachęcenie pracowników do tego, aby założyli oni własne firmy i kontynuowanie współpracy w modelu B2B. W ten sposób firma wciąż korzysta z usług tych samych osób, ale nie ponosi już kosztów zatrudnienia. Tymczasem korzyścią pracownika jest możliwość poszerzenia perspektyw, choć początkowo założenie firmy rodzi wiele obaw i wątpliwości. Innym rozwiązaniem mogą być alternatywne formy zatrudnienia: umowa zlecenie, umowa o dzieło, staż.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl