Porady na stronie Urzędu zostały podzielone na kilka kategorii
Powodem zamieszczenia porad jest zwiększona liczba skarg i pytań od konsumentów dotyczących przede wszystkich odwołanych wyjazdów i zawyżonych cen w sklepach wpływających do Urzędu, a także do Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką.
Według prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego specjalnie przygotowane informacje mają pomóc konsumentom, "którzy czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę".
"Przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli" – wskazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK, cytowany w komunikacie.
Porady na stronie Urzędu zostały podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, "Usługi finansowe", „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują.
Przykładowo w kategorii „Usługi turystyczne (wycieczki)” zamieszczono np. odpowiedź na pytanie, czy zwrot pieniędzy przysługuje, jeśli wykupiło się wycieczkę zagraniczną, na którą trzeba było dotrzeć we własnym zakresie, imprezy nie odwołano, ale dojazd jest niemożliwy z powodu zawieszenia lotów. Z kolei w kategorii „Transport” znalazły się np. informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – porady, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.(PAP)
autor: Małgorzata Werner-Woś
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl