SEO — sprint czy maraton? Odpowiedź na to pytanie z pewnością znają osoby, które pozycjonują swój sklep internetowy samodzielnie. Pozycjonowanie to proces czasochłonny, a robiąc to samemu, trzeba być ostrożnym — podejmowanie niewłaściwych działań wiąże się ze stratą czasu i nierzadko pieniędzy. Jakie błędy psują efektywność twoich działań?
Pozycjonowanie sklepu internetowego to złożony proces, podczas którego nietrudno o błędy — poniżej prezentujemy kilka z nich.
Wykonanie audytu to najważniejsza część działań SEO. Kompleksowa ocena sklepu internetowego jest niezbędna do określenia parametrów wymagających poprawy. Dzięki audytowi łatwiej jest zrozumieć, na czym należy się skupić, by uzyskać wyższe pozycje w Google. Brak tego dokumentu jest porównywalny do podróżowania po obcym kraju bez mapy.
Nieunikalne treści — w szczególności opisy — to zmora branży e-commerce. Strony produktowe opatrzone skopiowanymi opisami nie mają szansy na wysokie pozycje w wyszukiwarkach.
Regularne prowadzenie bloga firmowego to nie tylko sposób na edukację klientów — to także szansa na zwiększenie widoczności sklepu. Ponadto możesz w ten sposób promować wybrane produkty ze swojej oferty. Sklepom, które nie prowadzą bloga, trudno wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą.
Osoby zaczynające swoją przygodę z e-commerce często rozważają samodzielne pozycjonowanie. Ruch organiczny to świetny sposób na pozyskiwanie klientów — wysoka pozycja sklepu w wyszukiwarce wpływa m.in. na zaufanie do sklepu — dlatego rezygnacja z SEO oznacza niewykorzystanie jego potencjału reklamowego.
Niektóre działania, w szczególności związane z tworzeniem treści, można z łatwością wykonać samemu, jednak jest to czasochłonne i również wymaga nakładów finansowych. Poza tym, bez odpowiednich narzędzi trudno będzie oceniać słuszność podjętych działań.
Alternatywą dla samodzielnego prowadzenia działań SEO jest skorzystanie z agencji, która ma w swojej ofercie usługę pozycjonowania sklepu internetowego. Outsourcing może wydawać się droższy, jednak najczęściej są to wyłącznie pozory — wykonując działania samodzielnie, trudno dokładnie określić ilość i wartość poświęconego czasu.
Agencje mają do dyspozycji narzędzia, doświadczonych specjalistów, a nierzadko miejsca pod link building, które nie są dostępne publiczne. Dzięki temu ich działania zawsze będą bardziej efektywne, niż gdybyśmy mieli zajmować się SEO samodzielnie. Ponadto współpraca z agencją nie musi zaczynać się od dużego budżetu, jednak wraz ze wzrostem sprzedaży warto skalować zakres działań, tym samym zapewniając sklepowi większą dynamikę rozwoju.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl