2021-04-15 10:36:33 Artykuł Partnera 3719
Przez ostatnie lata transport morski bardzo się rozwinął. Dostępne są rejsy i rozwiązania, za pomocą których możemy transportować przesyłki praktycznie z / do każdego zakątku globu. Drogą morską możemy transportować ogromne ilości kontenerów, a także ładunki o dużych gabarytach. Zatem jakie są największe kontenerowce świata oraz co możemy w nich przewozić?
Transport morski z uwagi na konkurencyjne ceny względem innych dróg spedycji, jest niezwykle popularny i ma wiele zalet. Wśród nich, oprócz niskiej ceny, na pewno należy wymienić bezpieczeństwo ładunku - katastrofy w transporcie morskim zdarzają się rzadko. Kolejną zaletą jest możliwość transportowania towarów na duże odległości (w różnych zakątkach świata). Drogą morską możliwe jest również przemieszczanie niewielkiej ilości towaru (drobnica morska).
W ostatnim czasie dokonał się naprawdę ogromny przeskok technologiczny. Tym samym na rynku można wyróżnić kontenerowce znanych armatorów, które są uznawane za największe na świecie. Wśród nich wyróżniamy między innymi:
kontenerowce Maersk,
kontenerowce MSC,
kontenerowce HMM,
kontenerowce CMA CGM,
kontenerowce OOCL,
kontenerowce Evergreen.
Warto wiedzieć, że Madrid Maersk był największym kontenerowcem w momencie wodowania. Kontenerowiec został zbudowany w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering i kolejno dostarczony na początku 2017 r. Pierwszym portem podczas dziewiczego rejsu Madrid Maersk był Port Tianjin w Chinach.
Największe kontenerowce MSC należą obecnie do czołówki spośród dostępnych modeli. Zbudowane przez Samsung Heavy Industries w Korei Południowej, mają prawie 62 metry szerokości oraz 400 metrów długości. Ciekawostką jest fakt, że dzięki specjalnemu systemowi ładunkowemu zaprojektowanemu przez MacGregor International AB, taki statek może pomieścić aż 23 756 kontenerów.
Popularne kontenerowce HMM są obecnie na szczycie rankingów wielkości. HMM Algeciras, HMM Copenhagen, HMM Dublin oraz HMM Gdansk to obecnie największe pływające jednostki na świecie, o pojemności niemal 24 tys. TEU.
Kontenerowce CMA CGM to również bogata flota pływających olbrzymów. Kontenerowce te budowane przez China State Shipbuilding Corporation, na zlecenie francuskiej firmy CMA CGM. Budowa pierwszych takich obiektów rozpoczęła się w 2018 roku, w Szanghaju. Zostały one wykonane przez Jiangnan Shipyard i Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Pierwszy kontenerowiec został zwodowany we wrześniu 2019 r.
Warto także wyróżnić w tej grupie kontenerowce OOCL. Wśród nich są największe obiekty, jakie kiedykolwiek zbudowano, w momencie dostarczenia ich w roku 2017 roku. Były też na trzecim miejscu wśród kontenerowców, które przekroczyły próg 20 000 dwudziestostopowych jednostek (TEU). Armator OOCL jako pierwszy przekroczył granicę 21 000 TEU - statek OOCL Hong Kong.
Spedycja morska na przestrzeni ostatnich kilku lat bardzo się rozwinęła. Aktualnie są dostępne wysokiej jakości rozwiązania, o których wiele osób nie pomyślałoby jeszcze kilkanaście lat temu. Decydując się na handel międzynarodowy lub też sprowadzając towar, bardzo istotne jest aby wybrać nie tylko renomowanego dostawcę, ale w szczególności odpowiedni środek transportu - co można oczywiście powierzyć firmie spedycyjnej.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl