2022-08-24 13:24:11 Artykuł Partnera 2860
Żyjemy w czasach, w których wyjątkowego znaczenia nabiera technologia cyfrowa. Krokiem milowym było na pewno upowszechnienie się pracy zdalnej. Z uwagi na okoliczności związane z pandemią od roku 2021 transformacja rynku pracy znacznie przyspieszyła. Zmiany dotknęły niemal wszystkich sektorów gospodarki, w szczególności branży eventowej. W obliczu pandemii koniecznym stało się wdrożenie nowych modeli działania bazujących na potencjale rozwiązań cyfrowych. Ostatnie miesiące pokazały, że w wirtualnej przestrzeni można skutecznie zrealizować spotkanie dla kilku, kilkuset, a nawet kilku tysięcy osób. Popularnymi stały się zwłaszcza webinary i konferencje online, które szybko weszły do kanonu działań event marketingowych.
W branżowym słownictwie często pojawia się określenie „konferencja wirtualna”. Zacznijmy od wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest konferencja online i w czym różni się od tej tradycyjnej. Sam koncept eventu jest podobny: uczestnicy gromadzą się w określonym celu, jakim jest wysłuchanie wystąpień referentów na dany temat. Po zakończeniu prelekcji publiczność ma możliwość zadawania prelegentom pytań lub komentowania ich wypowiedzi. W ten sposób łatwo można nauczyć się czegoś nowego i posłuchać głosów specjalistów w danej dziedzinie. Tradycyjna konferencja zazwyczaj trwa od jednego do kilku dni i wymaga dojazdu w określone miejsce. Najczęściej jest to sala wykładowa, aula lub biuro. Konferencja online, choć pod wieloma względami podobna do wydarzeń stacjonarnych, jest pozbawiona jednego z powyższych elementów. Chodzi oczywiście o brak potrzeby dojazdu. Każdy z uczestników może wziąć udział w spotkaniu oddalonym o tysiące kilometrów bez wychodzenia z domu, siedząc na własnej kanapie. Wystarczy komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.
Ze względu na swoje liczne zalety konferencje organizowane w Internecie z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Eventy online charakteryzują się przede wszystkim wygodą i bezpieczeństwem. Z punktu widzenia uczestników wirtualnych wydarzeń takie spotkania zapewniają znacznie większy komfort i elastyczność: nie trzeba tracić czasu na dojazd i powrót, jeśli impreza odbywa się w innym mieście czy przejmować się korkami. Udział w konferencji online to okazja do poszerzania wiedzy i horyzontów, ale też nawiązywania ciekawych kontaktów. Warto nadmienić, że wirtualne spotkania to także zbawienie dla osób z ograniczeniami ruchowymi, dla których wielogodzinna podróż byłaby bardzo uciążliwa lub wręcz niemożliwa. Bez wątpienia zyskują na tym też organizatorzy: niewątpliwą zaletą jest znaczne obniżenie kosztów w porównaniu do organizacji konferencji w tradycyjnej, stacjonarnej formie. Aby przygotować konferencję online, przede wszystkim potrzebujemy odpowiednich narzędzi. Rozwiązania dostępne na rynku digital eventów pozwalają tworzyć wirtualne konferencje zupełnie tak, jak te tradycyjne: zapewniają interakcje między uczestnikami, możliwość prowadzenia kilku transmisji jednocześnie i oferują wiele innych przydatnych funkcjonalności. Każdą z prelekcji można nagrać, dzięki czemu widzowie mają do niej dostęp przez długi czas. Nowoczesne platformy do wystąpień online, np. https://www.bluplatform.io/, są przy tym coraz bardziej przyjazne, wręcz intuicyjne w obsłudze. Wirtualną konferencję możemy zorganizować sami lub przy współpracy z agencją eventową. Zdecydowana większość firm wybiera drugą z opcji. Wynajmując firmę specjalizującą się w organizacji wirtualnych wydarzeń, nie musimy martwić się o zarządzanie, przygotowanie i realizację konferencji przez Internet. Korzystając ze wiedzy i doświadczenia profesjonalnego partnera mamy pewność powodzenia każdego eventowego przedsięwzięcia.
Więcej informacji na temat organizacji konferencji online znajduje się w artykule https://www.wydarzeniaonline.pl/2022/05/29/organizacja-konferencja-online-przygotowanie-krok-po-kroku/.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl