2023-12-27 10:41:14 Art Partnera 1046
Pod nazwami ERP, CRM i POS kryją się rozwiązania, dzięki którym możliwe staje się kompleksowe usprawnienie zarządzana firmą przy jednoczesnej maksymalizacji jej efektywności. Czym różnią się wymienione systemy i w który z nich warto zainwestować?
Pod nazwą ERP (ang. Enterprise Resource Planning) kryje się oprogramowanie, pozwalające na kompleksowe zarządzenie zasobami danego przedsiębiorstwa. W zależności od potrzeb może ono obejmować wszystkie działy firmy lub tylko ściśle określone obszary, w których zachodzą konkretne procesy biznesowe. Aby poznać bliżej system klasy ERP, sprawdź stronę https://odl.com.pl/system-erp, na której omówiono zalety wdrożenia nowoczesnego oprogramowania oraz jego potencjał. Warto wykorzystać go, by świadomie planować, kontrolować i zarządzać zasobami firmy oraz procesami, które w niej zachodzą.
Wśród celów wdrożenia systemów ERP, najczęściej wymienia się automatyzację powtarzalnych czynności, podwyższenie standardów obsługi klientów oraz optymalizację poszczególnych etapów, składających się na łańcuch dostaw.
System ERP to kompleksowe wsparcie dla firm, niezależnie od ich wielskości i obszaru działania. Najprościej rzecz ujmując, to sporych rozmiarów baza danych, umożliwiająca wszystkim uprawnionym osobom dostęp do najważniejszych informacji związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. Wdrożenie systemu ERP niesie ze sobą cały szereg wymiernych korzyści. Wśród nich warto wymienić przede wszystkim:
Systemy ERP dotyczą procesów wewnętrznych, zachodzących w danej firmie. Dzięki nim możliwe staje się planowanie rozwoju, ale również zwiększenie efektywności pracy i jej dynamiki.
Pod nazwą POS (ang. Point of Sale) kryje się cały zestaw narzędzi informatycznych, mających za zadanie wsparcie podmiotów, zajmujących się sprzedażą detaliczną. Cennym źródłem informacji o tym systemie będzie z pewnością artykuł "System POS – wybór najlepszego rozwiązania. Systemy POS a ERP", umieszczony na stronie https://odl.com.pl/blog/system-pos-jak-wybrac-najlepsze-rozwiazanie, którego autor wyróżnił kilka sektorów, najczęściej korzystających z takich rozwiązań. Będzie to m.in. gastronomia, detaliczne sklepy spożywcze, sklepy odzieżowe czy jubilerskie. W skład systemu POS wchodzą urządzenia komputerowe, fiskalne, ale również i terminale płatnicze oraz oprogramowanie, umożliwiające optymalne wykorzystanie dostępnych narzędzi pracy.
Systemy POS zwiększają jakość i szybkość obsługi klientów, przyczyniając się tym samym do budowania ich satysfakcji. Dzięki nim możliwe jest również:
Dodatkowe korzyści może przynieść również zintegrowanie ich z systemem ERP, umożliwiającym pełną kontrolę nad firmą i procesami wewnętrznymi, które w niej zachodzą. Aby jednak działanie to przyniosło wymierne rezultaty, przedsiębiorstwo musi posiadać nowoczesny system ERP, dostosowany w pełni do swoich potrzeb. Moduł POS będzie umożliwiał tutaj realizację wszystkich procesów, które związane będą z obsługą klienta.
System CRM (ang. Customer Relationship Management) obejmuje z kolei swoim zasięgiem wszystkie procesy, związane z zarządzaniem relacjami z odbiorcami towarów i usług, oferowanych przez daną firmę. Dzięki niemu możliwe jest poprawienie relacji z aktualnymi klientami oraz poszerzenie ich bazy. Oprogramowanie przyczynia się do wzrostu efektywności sprzedaży, a także do podniesienia jakości obsługi posprzedażowej.
O ile system ERP odnosił się do procesów wewnętrznych, o tyle oprogramowanie CRM działa na znacznie mniejszym obszarze, skupiając się wyłącznie na zewnętrznej działalności, którą może zaobserwować każdy potencjalny klient danego przedsiębiorstwa. Podobnie jak system POS, również i CRM może funkcjonować samodzielnie lub też stać się częścią oprogramowania ERP, obejmującego znacznie szerszy zakres działań.
System ERP to rozbudowane, a zarazem wielozadaniowe oprogramowanie, służące zarządzaniu zasobami przedsiębiorstwa. Jego wdrożenie umożliwia redukcję kosztów, ale również zwiększenie efektywności pracy. To doskonałe rozwiązanie dla firm, zajmujących się obrotem towarów.
Mniejsze przedsiębiorstwa, działające w branży usługowej, mogą z kolei postawić na wsparcie w postaci systemu CRM, pozwalającego na zarządzanie relacjami z klientami i pozyskiwanie nowych odbiorców towarów lub usług.
System POS sprawdzi się z kolei w punktach sprzedaży detalicznej, umożliwiając sprawną obsługę klientów, na którą składa się np. przyjęcie zamówienia, wystawienie paragonu czy generowanie raportów kasowych. Warto podkreślić jednocześnie, że wszystkie rozwiązania mogą zostać zintegrowane w celu lepszej organizacji pracy danego przedsiębiorstwa.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl