Wiadomości, Sport, Kultura, Moto 2025-02-22

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Tysiące pacjentów w poradniach

2016-05-12 21:40:00 Szpital Pediatryczny w Bielsku-Białej 3423


Duże zainteresowanie ze strony pacjentów bardzo cieszy, ale z uwagi na szczupłość lokalowej bazy, rodzi też pewien problem

foto: Szpital Pediatryczny w Bielsku-Białej

Średnio każdego miesiąca szpitalne poradnie specjalistyczne odwiedzają ponad trzy tysiące pacjentów. Jest ich tak wielu, bo nasze poradnie cieszą się bardzo dobra opinią, a w dodatku są największym kompleksem specjalistycznych gabinetów dziecięcych w południowej części województwa śląskiego. Duże zainteresowanie ze strony pacjentów bardzo cieszy, ale z uwagi na szczupłość lokalowej bazy, rodzi też pewien problem.

Zespół Specjalistycznych Poradni Dziecięcych Szpitala Pediatrycznego w Bielsku-Białej składa się aż z dziesięciu poradni: alergologicznej, endokrynologicznej, kardiologicznej, nefrologicznej, neurologicznej, chirurgicznej, preluksacyjnej, rehabilitacyjnej, otolaryngologicznej oraz logopedycznej. Dysponuje on również bogatym zapleczem diagnostycznym w postaci pracowni spirometrii, pracowni EEG i EKG. Ponieważ szpitalne poradnie cieszą się bardzo dobrą opinią, więc pacjentów nie tylko jest wielu, ale i systematycznie ich przybywa. Dość powiedzieć, że w ubiegłym roku udzielono im łącznie blisko 38 tysięcy porad, o ponad pół tysiąca więcej niż w 2014 roku. Jak informuje lekarz Weronika Beszter, specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej i jednocześnie kierownik Zespołu Specjalistycznych Poradni Dziecięcych, pacjenci poradni to nie tylko mieszkańcy Bielska-Białej i powiatu bielskiego, ale także dzieci i młodzież z Żywiecczyzny, Śląska Cieszyńskiego, okolic Pszczyny, Żor i Tychów, a także z zachodniej części województwa małopolskiego czyli powiatów oświęcimskiego, wadowickiego i suskiego. - Warto przy tym pamiętać, że inny tak duży zespół specjalistycznych poradni dziecięcych znajduje się dopiero w Katowicach – informuje kierownik Weronika Beszter. Widać więc wyraźnie, że szpitalne poradnie są bardzo ważnym punktem na medycznej mapie całego regionu.

Ale duże zainteresowanie ze strony pacjentów w połączeniu z dużym zapotrzebowaniem na usługi medyczne świadczone przez szpitalne poradnie specjalistyczne przynosi także efekt uboczny w postaci zdarzających się długich kolejek do rejestracji. Mają one miejsce najczęściej w tych dniach i godzinach, gdy jednocześnie pracują wszystkie poradnie. Bo z przyczyn formalnych przed każdą wizytą konieczne jest odwiedzenie rejestracji. Jeśli o danej porze pracuje wszystkie dziesięć poradni, a do każdej z nich jest kilku lub kilkunastu pacjentów, to łatwo obliczyć, że rejestracja musi przyjąć około setkę osób. W dodatku rzecz dotyczy poradni dziecięcych, więc pacjenci z reguły nie są sami, lecz towarzyszy im jedna, a czasami dwie osoby dorosłe. Więc bywa, że na korytarzu przed rejestracją ludzi jest naprawdę bardzo dużo, co czasami wywołuje irytację niektórych rodziców.

-Prosimy wszystkich pacjentów oraz ich rodziców i opiekunów o wyrozumiałość i zrozumienie, że kolejki do rejestracji nie są wynikiem naszej złej woli lecz konieczności zarejestrowania każdego pacjenta, a tych w niektóre dni jest naprawdę bardzo wielu. Aby w jakiejś mierze problem ograniczyć, w ubiegłym roku wprowadziliśmy zasadę, zgodnie z którą w jednym okienku rejestracji są przyjmowani pacjenci, którzy odwiedzają nas po raz pierwszy, a w drugim ci, którzy przychodzą na kolejną wizytę lub kontrolę. Zrobiliśmy to z uwagi na fakt, iż rejestracja pacjenta po raz pierwszy z przyczyn formalnych wymaga więcej czasu, niż w przypadku pacjenta, który ma już u nas swoją kartotekę. To w pewnej mierze usprawniło system rejestracji, ale siłą rzeczy nie mogło całkowicie zlikwidować kolejek – mówi Monika Stachura, pielęgniarka Zespołu Specjalistycznych Poradni Dziecięcych.

A kierownik Weronika Beszter dodaje, że problem kolejek do rejestracji zniknąć może dopiero w przyszłości, gdy dojdzie do planowanego przeniesienia części poradni do innego budynku szpitala. -Wiemy również, że czasami ciężko jest się skontaktować telefonicznie z rejestracją naszych poradni. Zapewniam, iż wynika to wyłącznie z tego, że panie pracujące w rejestracji mają ogrom bieżącej pracy przy okienkach i nie są w stanie robić dwóch rzeczy na raz, to znaczy rejestrować pacjenta stojącego przy okienku i rozmawiać przez telefon – wyjaśnia doktor Weronika Beszter.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    MZK Bielsko-Biała zamawia kolejne 19 autobusów
    2025-02-22

    MZK Bielsko-Biała zamawia kolejne 19 autobusów

    24 stycznia 2025 roku MZK Bielsko-Biała ogłosiło przetarg na leasing 19 nowych autobusów s...

    Żyjące Książki
    2025-02-21

    Żyjące Książki

    Kolejny charytatywny kiermasz książek Żyjące Książki odbędzie się 22 lutego w Galerii Sfer...

    Ogólnopolska akcja Policji – bielscy policjanci zatrzymali 22 osoby
    2025-02-18

    Ogólnopolska akcja Policji – bielscy policjanci zatrzymali 22 osoby

    Na przestrzeni tylko tych dwóch dni policjanci z bielskiej komendy zatrzymali łącznie 22 o...

      Popularne Artykuły


      Kuloodporni w biało-zielonych barwach
      2025-02-20

      Kuloodporni w biało-zielonych barwach

      W najbliższym sezonie bielscy amp-futboliści - znani pod nazwą Kuloodporni - będą występow...

      Bielsko-Biała. Nadciąga silny mróz! Temperatura spadnie nawet do -16°C
      2025-02-16

      Bielsko-Biała. Nadciąga silny mróz! Temperatura spadnie nawet do -16°C

      Bielsko-Biała. Nadciąga silny mróz! Temperatura spadnie nawet do -16°C

      Zalety wynajmu magazynu w Bydgoszczy dla małych firm
      2025-02-17

      Zalety wynajmu magazynu w Bydgoszczy dla małych firm

      Dla wielu małych firm rozwój działalności często wiąże się z koniecznością organizacji odp...

      Super-Nowa

      ul.Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : redakcja@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO