2016-07-22 18:15:00 Biuro prasowe UOKiK 2321
Opóźniony lot, zaginiony bagaż. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jak wybrnąć z trudnych sytuacji
Opóźniony lot, zaginiony bagaż. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) przypominają, jak wybrnąć z trudnych sytuacji, w które wpędził nas przewoźnik lotniczy
W tym roku najczęściej wybierane europejskie kierunki to Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy i Chorwacja*. Do ECK z roku na rok wpływa coraz więcej skarg o charakterze transgranicznym, dotyczących łamania praw pasażerów przez linie lotnicze. W 2015 r. aż 56% spraw, którymi zajmowało się polskie centrum związane było z podróżą samolotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów). Okres wakacyjny jest ich kumulacją. Chcesz wiedzieć więcej o swoich prawach? Odwiedź stronę ECK, w szczególności:
Aplikacja mobilna w podróży
Dodatkowo konsumenci mogą pobrać bezpłatną aplikację ECC-Net Travel, która podpowie, jak postępować w sytuacji opóźnienia, odwołania lotu, czy problemów z bagażem. Aplikacja działa w trybie off-line (nie potrzebny jest dostęp do Internetu).
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl