Już od ponad roku zdecydowana większość transakcji zakupowych na dobre przeniosła się do Internetu. Na początku z konieczności, po pewnym czasie dla wygody. Dziś, mimo sukcesywnego, choć nadal ostrożnego, powrotu do rzeczywistości sprzed pandemii, e-commerce ma się świetnie i wywiera ogromny wpływ na branże, które nigdy wcześniej nie oferowały swoich rozwiązań za pomocą tego kanału sprzedażowego. Dzieje się tak na przykład w przypadku stolarki otworowej, która udowadnia, że zakup okien przez internet to nic strasznego. Jednym z producentów, który dynamicznie rozwija sprzedaż on-line jest marka OknoPlus.
Zarówno okna, jak i drzwi są niezwykle ważnymi elementami każdej inwestycji budowlanej. Oprócz funkcji konstrukcyjnych mają ogromny wpływ na termikę budynku, jego dźwiękoszczelność, bezpieczeństwo, a także design. Biorąc pod uwagę ilość informacji, koszt przedsięwzięcia, czy wagę samej decyzji, jeszcze do niedawna zakup tego typu produktów online wydawał się być niemożliwy.
- O ile nabywanie produktów codziennego użytku nie wymaga wielkiego namysłu i bez problemu może odbyć się przez internet, o tyle w przypadku okien, wiele osób do niedawna mogło mieć mieszane odczucia. Jak to? Okna online? Przecież to niemożliwe – okna trzeba wymierzyć, obejrzeć, porównać, dotknąć. Sprawdzić specyfikację, walory estetyczne. I tak dalej. Nie da się tego zrobić przez Internet. Nieprawda. Da się. Od pewnego czasu proces ten rozwija się na naszych oczach i nic nie stoi na przeszkodzie, by dokonać doskonałego wyboru bez wychodzenia z domu - podkreśla Tomasz Kubczok, ekspert marki OknoPlus.
W momencie wybuchu pandemii koronawirusa i konieczności spełniania obostrzeń sanitarnych, kluczowym elementem stało się zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa osobom, które nadal decydowały się odwiedzać salony stacjonarne. Skala rozwiązań, jakie zostały wprowadzone w ostatnich miesiącach, pokazuje wyraźnie, jak poważnie i odpowiedzialnie potraktowano temat.
I choć był to absolutny fundament, okazał się jednak niewystarczający. Kolejne branże potrzebowały rozwiązań, które umożliwiłyby klientom zakup produktów wprost z własnej kanapy.
Największym wyzwaniem było przekonanie klientów do przeprowadzenia całego procesu online - od początku do końca. O ile kwestie doradztwa, analizy oferty i wyboru odpowiedniego produktu coraz częściej odbywały się przez Internet, o tyle sam etap finalizacji zakupu klienci woleli przeprowadzić podczas wizyty w salonie. Ta tendencja również systematycznie ulega zmianie.
Duża w tym zasługa producentów wprowadzających szereg nowoczesnych rozwiązań. Jednym z nich jest bez wątpienia OknoPlus, który do tematu on-line podszedł w pełni profesjonalnie.
- Serie prezentacji i filmów o naszych produktach, doradcy dostępni za pomocą Messengera, Skype’a czy Whatsapp’a, przygotowywanie ofert drogą emailową – działamy na wielu frontach. Dzięki naszym wirtualnym showroom’om nic nie stoi na przeszkodzie, by w czasie rzeczywistym pokazać klientowi, w jaki sposób prezentują się nasze rozwiązania, wskazać wszystkie detale, opowiedzieć o parametrach i funkcjonalnościach, a także pomóc w wyborze idealnego koloru stolarki – podkreśla Tomasz Kubczok, ekspert marki OknoPlus. - Robimy wszystko, by kupujący, siedząc w domu, poczuł się jak w salonie. I okazuje się, że coraz więcej osób przekonuje się do nowoczesnego sposobu kupowania drzwi i okien - dodaje Tomasz Kubczok.
Salony OknoPlus znakomicie przystosowały się do nowych warunków pracy. Obok dbałości o najwyższą jakość świadczonych usług stacjonarnie, kładą również duży nacisk na udzielanie kompleksowego wsparcia klientom, którzy decydują się na przeprowadzenie zakupu przez internet. Klienci znajdą je w wielu punktach na mapie Polski, również w Żywcu i w Pszczynie.
Specyfika branży zajmującej się stolarką otworową sprawia, że mimo bezpowrotnych zmian naszych przyzwyczajeń zakupowych, sprzedaż online nie zastąpi w stu procentach tradycyjnych metod. Wizyty w salonach nadal będą praktykowane przez wielu klientów, przede wszystkim tych, którzy posiadają nawyk zobaczenia kupowanego produktu „na żywo”.
I nie ma w tym nic złego. Sukces producentów zajmujących się sprzedażą okien i drzwi jest jednak widoczny gołym okiem. Wszystko wskazuje na to, że obie metody dokonywania zakupów staną się równorzędne. Efekt? Coś, co jeszcze do niedawna wydawało się niemożliwe, funkcjonuje sprawnie, wzbudza zaufanie i zainteresowanie odbiorców.
Kluczem do sukcesu zawsze będzie zrozumienie i współpraca obu stron. Jeżeli klient zostanie otoczony opieką, będzie czuł się bezpiecznie i pewnie, prędzej czy później dokona zakupu online nawet najbardziej skomplikowanego produktu czy usługi. Czyli zrobi coś, co jeszcze do niedawna wielu nie mieściło się w głowach.
Rzeczywistość pisze tak rozmaite scenariusze, że warto otwierać się na nowe, nawet z pozoru nieoczywiste rozwiązania. Często bywają naprawdę bardzo proste i opłacalne.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: www.super-nowa.pl